В зазначеній статті, зокрема, йдеться мова про результати реалізації норм Закону України „Про забезпечення права на справедливий суд” та про підстави перегляду останньої редакції Закону України „Про судоустрій і статус суддів”.
СуддямиВінницького окружного адміністративного суду, Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області, господарського суду Одеської області надано коментарі до вищезазначеній статті.
Зокрема, суддя господарського суду Одеської області, член Асоціаціїрозвитку суддівського самоврядування Юлія Бездоля зазначила, що найбільш прогресивними є зміни в частині відкритості та гласності судового процесу. Нині суспільство здебільшого мало обізнане про роботу судів, тому надання можливості відеозйомки всіх засідань без необхідності отримання дозволу суду відповідає потребам сьогодення та дозволяє будь-якій людині взяти участь у судових засіданнях. Позитивними є зміни до процесуальних кодексів у частині надання Верховному Суду права самостійно вирішувати питання про допуск справи до провадження при неоднаковому застосуванні судом касаційної інстанції норм права. Це сприяє формуванню єдиної практики та справедливості рішень.
Серед негативних моментів суддя виділяє суттєве збільшення підстав для дисциплінарної відповідальності судді. З одного боку, посилення відповідальності суддів, напевно, повинно привести до суворого дотримання ними норм закону, проте на практиці в багатьох випадках це стає інструментом впливу на суддю задля прийняття «потрібного» рішення та помсти за винесення «небажаного» рішення. Адже в нашій роботі, враховуючи змагальність у спорі, одна сторона майже завжди незадоволена вердиктом. До того ж за останній рік збільшився і політичний тиск на суддів через не вирішення парламентом питання щодо обрання суддів безстроково. Це призводить до порушення ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, створює перешкоди в доступі до правосуддя, суттєво ускладнює, а в деяких випадках паралізує роботу судів.
На думку судді, подальше відновлення довіри до судової влади жодним чином не залежить від унесення відповідних змін до Конституції. Передусім законодавча та виконавча гілки влади повинні бути зацікавлені не в «підкоренні» судової влади, а навпаки, у зміцненні її авторитету та незалежності задля того, щоб кожен громадянин відчував у суді захист та справедливість.