Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Рішенням судувід 02.04.2018р. у справі №916/1651/13, залишеним без змін постановою апеляційної інстанції від 31.07.2018р., позовні вимоги Одеського прокурора з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері в інтересах держави в особі Міністерства оборони України та Квартирно-експлуатаційного відділу м. Одеси доЛиманської районної державної адміністрації Одеської області за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача,задоволені у повному обсязі тавизнано незаконним й скасованим розпорядження «Про видачу державних актів на право власності на земельні ділянки громадянам України». Справу розглядав суддя Леонід Лічман.
Оскаржуваним розпорядженням було затверджено проект відведення земельних ділянок та передано у власність фізичним особам для ведення особистого селянського господарства із земель запасу на території Красносільської сільської ради земельні ділянки загальна площа 4,0 га ріллі.
Суд, проаналізувавши норми спеціального законодавства з питань передачі земель оборони іншим державним органам або територіальній громаді, дійшов висновку, що така передача має проводитись з дотриманням певної процедури, зокрема, супроводжуватись: зміною цільового призначення земельної ділянки шляхом прийняття відповідного рішення Кабінетом Міністрів України або Міністерством; добровільною відмовою землекористувача – військової частини від права користування земельною ділянкою та компетентних органів держави України від права державної власності на земельну ділянку. Будь-яких доказів того, що названі вище дії передували прийняттю оспорюваного розпорядження, в матеріалах справи не містяться, у зв’язку з чим господарський суд дійшов висновку, що відповідач розпорядився земельними ділянками за відсутності відповідної компетенції, чим було порушено право державної власності на землю, спричинено шкоду інтересам держави внаслідок незаконного вилучення земель державної власності та порушено права Міністерства як органу, уповноваженого на управління державним майном, у т.ч. земельними ділянками оборони.
Окремо слід зазначити, що оскаржуваним розпорядженням порушено приписи п. «б» ч.3 ст.84 Земельного кодексу України, який був чинний на момент прийняття даного розпорядження та згідно із яким заборонено на передачу у комунальну власність земель оборони, крім земельних ділянок під об’єктами соціально-культурного, виробничого та житлового призначення.
Повні тексти електронних копій процесуальних документів у справі є загальнодоступними на офіційному сайті Єдиного державного реєстру судових рішень (reyestr.court.gov.ua).