flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

За 2017 рік

АНАЛІЗ

стану роботи із зверненнями громадян та запитами про публічну інформацію в Господарському суді Одеської області протягом 2017 року

 

Організація особистого прийому громадян керівництвом суду.

Одним із важливих заходів реалізації конституційного права громадян на звернення – є забезпечення та організація особистого прийому громадян керівниками державних структур.

Так з метою поліпшення умов реалізації конституційного права громадян на особисте звернення, удосконалення організації розгляду порушених у таких зверненнях питань, забезпечення прозорості своєї діяльності у Господарському суді Одеської області затверджено Графік особистого прийому громадян та представників юридичних осіб керівництвом суду з питань організаційного забезпечення судочинства (наказ голови Господарського суду Одеської області №29 від 24.07.2014р. та доведено до відома відвідувачів за допомогою інформаційних стендів в приміщенні суду на першому, четвертому та п’ятому поверхах).

Протягом 2017 року керівництвом суду проведено 11 особистих прийомів громадян. Так головою суду Володимиром Петровим проведено вісім особистих прийомів громадян, заступником голови суду Світланою Власовою протягом року проведено два особистих прийомів громадян. Керівником апарату суду Оленою Вінцевською протягом зазначеного періоду здійснено один особистий прийом громадян. Також, був наявний випадок погодження прийому до керівника апарату суду, проте в зазначений час зацікавлена особа не прибула.

Особистий прийом громадян є важливою ділянкою роботи органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, засобом отримання інформації про недоліки в роботі цих органів, однією з форм зміцнення і розширення зв’язків із громадянами, дієвим засобом у розвитку правової держави в Україні.

З графіком особистого прийому громадян та представників юридичних осіб керівництвом Господарського суду Одеської області з питань організаційного забезпечення судочинства можна ознайомитись за лінком https://od.arbitr.gov.ua/sud5017/pro_sud/grafpruyomu1/.

 

Аналіз розгляду звернень громадян, інших осіб.

До Господарського суду Одеської області протягом 2017 року надійшло 83 запитів на отримання публічної інформації, з яких опрацьовано 83, 1 перебував в провадженні. В звітному періоді до суду надійшло 6 електронних звернень, які всі опрацьовані.

Протягом звітного періоду запити на інформацію надходили від:

- фізичних та юридичних осіб (в тому числі й сторін по справі та осіб, що не брали участь у справі) – 41;

- громадських формувань та організацій – 30;

- державних органів та органів у системі правосуддя (у тому числі скеровані за належністю) – 12;

- адвокатів – 10;

- депутатів – 2;

- газет та інтернет-видань – 2.

Слід зазначити, що запити на публічну інформацію  від фізичних та юридичних осіб (в тому числі й сторін по справі та осіб, що не брали участь у справі, зокрема стосувались:

- видачі копій процесуальних документів;

- надання дозволу на ознайомлення з матеріалами справи та зняття копій;

- надання інформації про набрання рішенням Господарського суду Одеської області

чинності;

- щодо надання інформації по справі,  в тому числі й по справам про банкрутство.

- щодо відкладення дати засідання суду;

- про можливості проведення засідання в режимі відеоконференції;

- про охорону та пропуск до адміністративної будівлі суду;

- щодо забезпечення суддів житловим та службовим приміщенням; майнового стану суддів; інформації, стосовно діючих суддів, зокрема тих, хто перебуває на лікарняному, у відпустці, без повноважень, а також інформації щодо штатної чисельності суддів та їх помічників; надання копій декларацій суддів про майно, доходи, витрати та зобов’язання фінансового характеру;

- в частині фінансових питань щодо заробітної плати суддів в тому числі судді без повноважень.

Від державних органів та органів у системі правосуддя (у тому числі скеровані за належністю) надходили запити щодо надання інформації:

- про призначення на посаду голови суду, дату призначення, номер рішення зборів суддів, яким було призначено голову суду та строк його повноважень;

- про штатну чисельність працівників апарату суду та суддів у 2011-2017 роках;

- кількість суддів, які очікують на призначення з 2014 року; яка сума заробітної плати нарахована та отримана суддями, повноваження яких вичерпано та які через відсутність повноважень не відправляли правосуддя;

- щодо фактичних видатків на оплату праці працівників апарату суду за певний період;

- щодо кількості помічників суддів, кількості вакантних посад помічників суддів та скільки помічників суддів мають стаж роботи на посаді помічника судді більше 3 років та інше.

Організація роботи щодо виконання вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» перебуває на постійному контролі керівництва Господарського суду Одеської області.

Також до суду надходили 2 депутатських звернення, які стосувались надання копій матеріалів господарської справи, надання інформації щодо статистики справ.

Крім того до суду за звітний період надійшло 10 адвокатських запитів, з них 5 запитів про отримання документів по справі, 3 запита відносно надання інформації про здійснення суддями судочинства у відповідних справах, 2 запита про стан розгляду справ.

Запити від газет та інтернет-видань також були зареєстровані як запит на отримання публічної інформації та стосувались проекту Господарського процесуального кодексу України.

Також протягом звітного періоду до Господарського суду Одеської області від фізичних та юридичних осіб надійшло заяв та клопотань:

- щодо видачі копії рішення, ухвали, постанови Господарського суду Одеської області –2910.

- щодо надання дозволу на ознайомлення з матеріалами справи та зняття копій – 2167.

- щодо здійснення судового засідання в режимі відеоконференції – 688.

Всі звернення та запити опрацьовані оперативно у встановлені чинним законодавством терміни відповідно до Законів України «Про звернення громадян», «Про інформацію» та «Про доступ до публічної інформації».

 

Також задля практичної реалізації принципу верховенства права та забезпечення функціонування судової влади в Господарському суді Одеської області з 03.04.2017р. запроваджено механізм спрощеного та прискореного порядку видачі копій судових рішень учасникам судового процесу по справах Господарського суду Одеської області – «Єдине вікно». Метою «Єдиного вікна» є забезпечення принципу доступу осіб до правосуддя, що дозволить підвищити рівень ефективності роботи суду, оскільки це надає учасникам отримувати судові рішення оперативно та в зручний для них час.

 

Крім цього, протягом звітного періоду працівниками інформаційного центру суду та «Гарячої лінії» були прийняті та надані відповіді, що надійшли в телефонному режимі, зокрема вони стосувалися:

- дата та час призначення судового засідання;

- надходження позовної заяви до суду;

- повернення справи до суду з експертних установ, апеляційної, касаційної інстанції;

- режиму роботи суду тощо.

 

Крім того, на офіційній сторінці суду, в рубриці «Новини та події суду» постійно учасникам судового процесу нагадується про те, що:

- інформацію щодо стадії розгляду судової справи можна переглянути за лінком http://court.gov.ua/fair/;

- інформацію про список справ призначених до розгляду (дату та час, суддя, № справи, сторони по справі, суть справи) можна переглянути за лінком http://od.arbitr.gov.ua/sud5017/csz/csz/;

- електронні копії судових рішень надіслані до Єдиного державного реєстру судових рішень можна переглянути за лінком http://reyestr.court.gov.ua.